top of page

AWARDS ISFFC 2012

 

INTERNATIONAL SPECIAL MENTIONS – ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΝΕΙΕΣ

 

1st Prize for Best Short Film   /   1ο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας  

Η ταινία εξιστορεί ένα δραματικό συμβάν με θανάσιμη κατάληξη που διαδραματίζεται σε ένα από τα πλέον βίαια σύνορα στον αποκαλούμενο ‘δυτικό κόσμο’. Mε μια εξαιρετική ιστορία γεμάτη με απρόσμενες ανατροπές, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να αποσπάσει πειστικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς του, δημιουργώντας ένα επιβλητικό και δυνατό όραμα. Το 1ο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδευόμενο από το ποσό των 5000 ευρώ απονέμεται στην ταινία ‘Narcocorrido’, του Ryan Prows από την Αμερική.

 

In front of the background of one of the most violent border areas in the so-called western hemisphere, this film tells the story of a dramatic incident with a fatal ending. From an excellent script that offers several unexpected twists, the director coaxes convincing performances from all of his cast and displays a compelling and powerful vision. The 1st Prize for Best Short Film accompanied by the sum of 5000 euros goes to the film ‘Narcocorrido’, by Ryan Prows from the U.S.A.

 

2nd Prize for Best Short Film  / 2ο Bραβείο Καλύτερης Ταινίας   

Με αφορμή την εξαιρετική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, η κριτική επιτροπή θεώρησε ότι η συγκινητική αυτή ιστορία για το σκοτεινό, αλλόκοτο χαοτικό κόσμο της εφηβείας προσφέρει μια τρομακτική, χιουμοριστική και συνάμα τρυφερή εμπειρία. Συνδυάζοντας φρικιαστικά και σουρρεαλιστικά στοιχεία θρίλερ με μια ρεαλιστική αφήγηση το  2ο Bραβείο Καλύτερης Ταινίας συνοδευόμενο από το ποσό των 1500 ευρώ απονέμεται στην ταινία Junior, της Julia Ducournau, από τη Γαλλία.

 

Grounded by a compelling lead performance, the jury found this moving tale about the dark confusing chaos of adolescence to be horrific, humorous, and sweet. Combining gruesome and surreal elements of body horror with an assured narrative the 2nd Prize for Best Short Film, accompanied by the sum of 1500 euros goes to the film Junior, by Julia Ducournau from France.

 

Documentary Award / Βραβείο  Ντοκιμαντέρ 

Με μια ιδιαίτερη οπτική, το ντοκιμαντέρ αυτό εξετάζει τη λειτουργία της μνήμης και μας επιτρέπει να δούμε μια ιστορία ενός πολύ γνώριμου γεγονότος, κάτω από ένα τολμηρό, νέο φως. Το Βραβείο Ντοκιμαντέρ συνοδευόμενο από το ποσό των 4000 ευρώ απονέμεται στην ταινία After, του Lukasz Konopa, από την Πολωνία.

 

Visually confident, this documentary examines the nature of memory, and allows us to view a history of a very familiar event in a bold, new light. The award for Best Documentary, accompanied by the sum of 4000 euros goes to the film

After, by Lukasz Konopa, from Poland.

 

Best Director Award   /   Βραβείο Σκηνοθεσίας

Για την ευρηματική σκηνοθεσία στην ανάπτυξη της αφήγησης, και τον τρόπο με τον οποίο η κάμερα και οι ηθοποιοί λειτουργούν με σκοπό να δημιουργήσουν μια μοναδική ατμόσφαιρα και ένα σουρρεαλιστικό κόσμο στο πλαίσιο μιας απολαυστικής ταινίας, το Βραβείο Σκηνοθεσίας συνοδευόμενο από το ποσό των 2500 ευρώ απονέμεται στον Cem Oztufekci για την ταινία Nolya από την Τουρκία.

 

For the clever use of changing mis-en-scene to help develop the narrative, the way the camera and actors work together, and the creation of a unique atmosphere and a surrealistic world in the context of an entertaining film, the Best Director Award, accompanied by the sum of 2500 euros, goes to Cem Oztufekci for the film Nolya from Turkey.

 

SPECIAL MENTION 1:

Για την ευαίσθητη προσέγγιση ενός εκρηκτικoύ κοινωνικού προβλήματος της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας που διεκπεραιώνεται από εξαιρετικές ερμηνείες, απονέμεται ειδική μνεία σεναρίου στους σεναριογράφους Παύλο Μεθενίτη και Κώστα Γεραμπίνη για την ταινία Παγόβουνο, του Κώστα Γεραμπίνη, από την Ελλάδα.

 

For its script carried out by excellent lead actors, which deals with the outburst of an outsider as a strong statement about the actual social struggles which Greek society faces, the special mention goes to the scriptwriters Pavlos Methenitis and Kostas Yerampinis for the film Iceberg, by Kostas Yerampinis, from Greece.

 

SPECIAL MENTION 2:

Βασισμένη στην αναφορά μιας αίτησης ασύλου που απορρίφθηκε, η ταινία αναδομεί την ιστορία του πρωταγωνιστή με μια καλλιτεχνική, οπτική γλώσσα. Για την ευφάνταστη και μοναδική προσέγγιση στο είδος του ντοκιμαντέρ η κριτική επιτροπή απονέμει ειδική μνεία στην ταινία Lack of Evidence, της Hayoun Kwon, από τη Γαλλία.

 

Based on the report of a rejected asylum application, the film reconstructs the protagonist’s story with the means of artistic, visual language. For its imaginative and outstanding approach in documentary filmmaking the jury awards this special mention to the film Lack of Evidence, by Hayoun Kwon from France.

 

SPECIAL MENTION 3:

Ειδική μνεία απονέμεται σε μια ταινία που εξέπληξε με τον μοναδικό τρόπο αφήγησής της. Γυρισμένη με ελάχιστα μέσα, η ταινία εμπεριέχει επάλληλα στρώματα αφήγησης και ξεχειλίζει από χιούμορ και μεταμοντέρνα στοιχεία. Η ειδική μνεία απονέμεται στην ταινία 25 Τετραγωνικά Χιλιόμετρα της Jana Minarikova από τη Σλοβακία.

 

Special Mention goes to a film that impressed with a unique kind of storytelling. With a minimal budget, this film includes different kinds of narrative layers and is filled with humour and postmodern elements. The Special Mention goes to the film 25 Square Kilometres by Jana Minarikova from Slovakia.

 

 

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΝΕΙΕΣ – NATIONAL SPECIAL MENTIONS

 

1ο Βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας Μικρού Μήκους / 1st Prize for Best National Film

Για την εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση του ευαίσθητου θέματος της μοναξιάς και της υπεράσπισης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στη σύγχρονη Κυπριακή πολυπολιτισμική κοινωνία, το 1ο Βραβείο Καλύτερης Κυπριακής Ταινίας Μικρού Μήκους συνοδευόμενο από το ποσό των 5000 ευρώ απονέμεται στην ταινία  Anna, του Σπύρου Χαραλάμπους.

 

For its excellent approach to directing the sensitive subject of solitude and the defense of human dignity in contemporary multicultural Cypriot society, the 1st Prize for Best National Film accompanied by the sum of 5000 euros goes to the film Anna, by Spiros Charalambous.

 

2ο Βραβείο Καλύτερης  Κυπριακής Ταινίας Μικρού Μήκους / 2nd Prize for Best National Film

Για την κινηματογραφική φόρμα και τη χιουμοριστική προσέγγιση ενός θέματος που έχει σημαδέψει ανεξίτηλα την Κυπριακή κοινωνία το 2ο Βραβείο Καλύτερης  Κυπριακής Ταινίας Μικρού Μήκους συνοδευόμενο από το ποσό των 2500 ευρώ απονέμεται στην ταινία No Parking, του Σωτήρη Χρίστου.

 

For its cinematic form and its humorous approach of a subject that has scarred Cypriot society the 2nd Prize for Best National Film accompanied by the sum of 2500 euros goes to the film No Parking, by Soteris Christou.

 

Bραβείο Σκηνοθεσίας  Μιχάλη Κακογιάννη/ Michael Cacoyannis Award

Για την προσωπική και ιδιαίτερα δυνατή σκηνοθετική γραφή μιας αγωνιώδους προσπάθειας ενός νέου να υπερβεί τα ανθρώπινά του όρια, το Βραβείο Σκηνοθεσίας Μιχάλη Κακογιάννη, που χορηγεί το Συνεργατικό Ταμιευτήριο Λεμεσού και συνοδεύεται από το ποσό των 3000 ευρώ απονέμεται  στον Ντίνο Γρηγορίου για την ταινία Σκιαμαχία.

 

For the personal and uniquely powerful direction of the agonizing effort of a young man having to push his human boundaries, the Michael Cacoyannis Award, sponsored by the Limassol Cooperative Savings Bank and accompanied by the sum of 3000 euros goes to Dinos Gregoriou for the film Shadowboxing.

 

1) Ειδική Μνεία Καλύτερου Ήχου σε κυπριακή ταινία απονέμεται στον

Marco Lopez για τις ταινίες Σκιαμαχία, του Ντίνου Γρηγορίου και God’s Amnesia, του Χρίστου Χριστοδούλου.

 

Special Mention for Βest Sound Design in a National film goes to Marco Lopez for the films Shadowboxing by Dinos Gregoriou and God’s Amnesia by Christos Christodoulou.

 

2) Ειδική μνεία απονέμεται στον Γιώργο Τύμβιο για την ταινία κινουμένων σχεδίων Pasty Child.

 

Special Mention goes to George Tymvios for Stop Motion Animation for the Film Pasty Child

 

3) Ειδική Μνεία για την oικονομία της αφήγησης και τη μινιμαλιστική αισθητική της απονέμεται στην ταινία Ελπίδα  της Στελάνα Κληρή

 

Special Mention for economy of storytelling and a minimalistic approach goes to the film Ηope, by Stelana Kliris.

 

bottom of page