Black and White Consciousness
Τετάρτη / Wednesday 12/10/2022, 23:00
Σουσού@Ριάλτο / Sousou@Rialto

Έξι ασπρόμαυρες σύγχρονες ταινίες μικρού μήκους με κοινωνική διάσταση και συνειδητό προβληματισμό πραγματεύονται την ιστορική συλλογική μνήμη και τη σημερινή παγκόσμια πολιτική και πολιτισμική κατάσταση.

 

A selection of six black and white, socially-conscious short films drawing on and inspired by the collective memory, and the current global political and cultural scene.

 

Σε επιμέλεια Σπύρου Χαραλάμπους / Curated by Spiros Charalambous

Letters from Silivri.jpg

Letters from Silivri, 16'

Σκηνοθεσία / Direction: Adrian Figueroa

2019, Γερμανία / Germany

Μία ταινία εμπνευσμένη από τα γράμματα του Τούρκου φιλάνθρωπου και διανοούμενου Osman Kavala που καταγράφουν το χρονικό της φυλάκισής του. Η ταινία διαχωρίζει τη φωνή από την εικόνα, σε μία προσπάθεια να δημιουργήσει έναν αντίλαλο που επιτρέπει στο κοινό να αφουγκραστεί προσεκτικά τα γράμματα του Kavala, εντάσσοντας ταυτόχρονα τα λόγια του στο εννοιολογικό πλαίσιο της κοινωνίας των πολιτών.

 

Letters from Silivri draws on letters of the Turkish philanthropist and public intellectual Osman Kavala to document a timeline of his imprisonment. By separating voice and image, the film intends to create an echo chamber that allows audiences to listen more carefully to Kavala’s letters, while at the same time to place his words in context to a civil society.

tyranny.jpg

Tyranny, 12'

Σκηνοθεσία / Direction: David Adamko

2022, Ουγγαρία / Hungary

Μία δυσλειτουργική κοινωνία που ελέγχεται από έναν τοξικό ηγέτη οδηγεί αναπόφευκτα στον ανελευθερισμό, με το μοναδικό απολυταρχικό Κράτος Μέλος της ΕΕ να δείχνει τον δρόμο. Πρόσφατα, εμφανίστηκε στην κεντρική πλατεία της χώρας μία «γωνιακή» μελανή οπή, η οποία, ωστόσο, αποδείχθηκε αόρατη για τους Ούγγρους. Η ανάλυση του σκοτεινού αυτού αντικειμένου δίνει μία φευγαλέα ματιά της τυραννίας υπό το πρίσμα της ανησυχίας. 

 

A dysfunctional society controlled by a toxic leader results in the reality of illiberalism and the sole autocratic EU member state is leading the way. Recently, an angular black hole appeared in the centre of this nation's main square, which proved invisible to Hungarians. The analysis of this dark object offers a short glimpse at tyranny from the angle of anxiety.

Duty.jpg

Duty, 8'

Σκηνοθεσία / Direction: Alin Duruian

2021, Ρουμανία / Romania 

Τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, δύο Ρουμάνοι στρατιώτες, ο Φονέα και ο Μίχαη, γίνονται στόχος μίας γερμανικής περιπολίας. Ο Μίχαη οδηγείται σε έναν σχεδόν αναπόφευκτο θάνατο, ενώ ο Φονέα αναγκάζεται να γίνει μάρτυρας σε όλο αυτό. Παγιδευμένος στο δίλημμα της απόφασης για τη μοίρα του συντρόφου του ή της διάσωσης του εαυτού του, οι πράξεις του τελευταίου θα τον οδηγήσουν σε έναν αγώνα ολοκλήρωσης της αποστολής του, παρά τις φρικαλεότητες του πολέμου.

 

In the Second World War, two Romanian soldiers, Fonea and Mihai, are spotted by a German patrol. Mihai is being put through an almost inevitable death, while Fonea has to witness everything. Being caught between deciding his comrade’s fate or saving himself, Fonea’s actions will lead him to the struggle of completing his mission, over the horrors the war will put him through.

PAPEL.jpg

PAPEL, 8'

Σκηνοθεσία / Direction: Gisela Carbajal Rodríguez

2021, Μεξικό / Mexico

Η Σοφία κολλάει παντού στην πόλη αφίσες που απεικονίζουν τον αγνοούμενο φίλο της, τον Λουίς, έναν από τους 80.000 αγνοούμενους του Μεξικού. Τις νύχτες, η Σοφία βλέπει συνεχώς το ίδιο όνειρο: ο κόσμος της γίνεται σταδιακά χάρτινος. Πρώτα τα πουλιά, μετά το πάτωμα, έπειτα το δωμάτιό της, μέχρι και ο θάνατος είναι χάρτινος. Το PAPEL διηγείται μία μεξικανική ιστορία πένθους και ελπίδας μέσα από ασπρόμαυρες στατικές εικόνες. 

 

Sofía is putting up search posters of her missing boyfriend Luis all over town. Copies of his picture surround her. Luis is one of the more than 80,000 missing persons in Mexico. At night Sofía faces a recurring dream: little by little her world tranforms into paper. First the birds, then the ground, her room, until even death is made of paper.
PAPEL tells this Mexican story of mourning and hope in black and white still images.

Outsider.jpg

Outsider, 2'

Σκηνοθεσία / Direction: Shuo Liu

2022, Κίνα / China

Η μαγεία της εναλλαγής πλάνων γίνεται με πηλό, με το τραπέζι να μετατρέπεται σε ένα αντιφατικό αντικείμενο, ταυτόχρονα μαλακό και σκληρό. Άλλοι καταφέρνουν να διεισδύσουν μέσα του κι άλλοι όχι. Σε αυτό το μέρος, όμως, δεν υπάρχει ανώτερος και κατώτερος, σωστό και λάθος. Όλα είναι ζήτημα προοπτικής του κόσμου. 

 

The magic between ‘frames’ acts on clay, the table becomes a contradictory object that can be soft and hard. Some people get into it, but others are not. There is no differentiation between superior and inferior or right or wrong in this place, but how we face the world.

GRID.jpg

Grid, 14'

Σκηνοθεσία / Direction: Alexandre Alagôa

2021, Πορτογαλία / Portugal 

Ένα τελετουργικό από πλέγματα, αντανακλάσεις και χάσματα. Μία κατάσταση απόλυτης εντροπίας. Ένας χώρος που καταβροχθίζει τον εαυτό του. Ένας ίλιγγος που αφανίζει τη βαρύτητα της Γης. Μια παγίδα που μας αιχμαλωτίζει ανάμεσα στα κενά της οθόνης: «Μία κενή αρένα όπου συγκλίνουν ταυτόχρονα εκατό χώροι» (Hollis Frampton).

 

A ritual of grids, reflections and chasms; a complete state of entropy; a space that devours itself; a vertigo that destroys the gravity of the Earth; a trap that captures us inside the voids of the screen of light: «That blank arena wherein converge at once the hundred spaces» (Hollis Frampton).